Książki

sobota, 30 kwietnia 2016

Gorzkie prawdy na temat rozciągania cz. 3


Relaksacja poizometryczna

Jest to jedna z najskuteczniejszych, najbardziej wydajnych i jednocześnie bezpiecznych technik rozciągania. Daje dobre efekty rehabilitacyjne i może pomóc niekiedy w usunięciu stanów bólowych. Można ją wykonywać samodzielnie lub z pomocą drugiej osoby. Najlepiej rehabilitanta. Nie chcę w tym miejscu nadmiernie skupiać się na tej metodzie, bowiem została dość dobrze opisana. Tak na stronach internetowych, jak i w kilku książkach. W tym miejscu mogę przypomnieć proponowaną już wielokrotnie książkę Rakowskiego „Kręgosłup w stresie”.

wtorek, 26 kwietnia 2016

Zapowiedź


Już niebawem w tej kategorii pojawią się zupełnie inne teksty, które nie będą miały nic wspólnego z kulturystyką i zdrowiem. Nie oznacza to jednak, że dotychczasowa tematyka nie będzie kontynuowana. Po prostu czas na trochę nowości. Póki co trwają prace. Jak wszystko będzie gotowe, wyjaśnię więcej.

poniedziałek, 25 kwietnia 2016

Nasiona kłamstwa


Pomyślałem, że dobrze będzie co jakiś czas zamieścić tutaj krótką recenzje co ciekawszych książek. Na początek proponuję „Nasiona kłamstwa” Jeffrey'a Smitha. Książka jest warta uwagi nie tylko ze względu na poruszaną i kontrowersyjną tematykę GMO. Wbrew pozorom obecnie większość Europejczyków jest przekonana o negatywnym wpływie żywności GMO na stan ludzkiego (i nie tylko) zdrowia. Jednak ciągle próbuje się nas przekonać, iż jest inaczej. Warto więc dowiedzieć się jak to naprawdę jest.

środa, 20 kwietnia 2016

Gorzkie prawdy na temat rozciągania cz. 2


5. Naczynia połączone
Ludzkie ciało to układ bardzo złożony i pojęcie naczyń połączonych tylko w niewielkim stopniu oddaje tę złożoność. Zaburzenie w jednym obszarze może skutkować bólem w innym. Często bóle w okolicy bioder są skutkiem problemów z kolanami itd. Zasada ta dotyczy tak narządów wewnętrznych jak i aparatu ruchu. Może więc okazać się, że przykurcz w jednym miejscu jest skutkiem napięcia czy przykurczu w innym.

czwartek, 7 kwietnia 2016

Gorzkie prawdy na temat rozciągania cz. 1



Z racji, że temat rozciągania pojawiał się już wiele razy, a nigdy nie miałem czasu i okazji podjąć go w bardziej wyczerpującej formie, postaram się teraz napisać coś więcej. Jest to ważne szczególnie dlatego, że temat obciążony jest wieloma mitami i wieloletnią złą praktyką. Nim jednak przejdę do sedna muszę wspomnieć o kilku zasadach, z którymi należy się najpierw zapoznać nim podejmiemy jakąkolwiek decyzję o rozpoczęciu rozciągania.

sobota, 26 marca 2016

Świąteczne życzenia


Z okazji nadchodzących świąt życzę wszystkim Czytelniczkom i Czytelnikom pomyślności tak w życiu, jak i na treningach. Tego aby nigdy nie zabrakło Wam motywacji, a zdrowie z wiekiem zamiast się psuć tylko poprawiało.

wtorek, 15 marca 2016

Wzrosty i spadki siły. Analiza porównawcza wybranych metod cz. 4


Trzecia metoda

Gdyby po prostu można było stale dodawać obciążeń i rosnąć wszyscy dookoła byliby już wielcy i silni – w każdym razie ci, którzy regularnie trenują. Tak niestety nie jest o czym zapewne już się przekonaliście. W swojej pracy Zaciorski i Kraemer wyraźnie podkreślają, że im dłużej trenujesz tak samo, tym mniejsze korzyści odnosisz z treningu. Dlatego istnieją (w dużym uproszczeniu) dwie drogi, by dalej odnotowywać progres.