wtorek, 16 listopada 2021

Dziennik treningowy: Bogson

 

25 komentarzy:

  1. Cześć Stefanie, dziękuję za założenie dziennika. Kilka słów na mój temat: siedząca praca (biuro, samochód) - przez to słaby brzuch, dieta low carb, siłownia 3-4 razy w tygodniu do tego 1x boks i 1-2x sauna. Górę ciała mam mocniejszą, niż nogi. Mam 189cm i 82kg. Chciałbym prosić o plan treningowy w dwóch opcjach, o ile to możliwe. 1) na 3 dni, 2) na 1 dzień (czasami zdarzają mi się dłuższe delegacje i wtedy potrzebuję czegoś skumulowanego.
    Planu poszukuję na 3 dni ze względu na to, że nie chcę rezygnować z sauny i boksu. Dodatkowo sporadycznie odwiedzam basen.
    Trenuję od kilku lat z przerwami zdrowotnymi i covidowymi. Teraz jestem w ciągu treningowym od maja i leciałem poniższym planem od któregoś z użytkowników.
    https://zapodaj.net/66b61ca06985d.jpg.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Dasz radę wrzucić filmy z głównych ćwiczeń? To mogłoby sporo wyjaśnić. Napisz też jakim dokładnie sprzętem dysponujesz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze sprzętem nie ma problemu, mam dobrze doposażoną siłownię ogólnodostępną. Co do filmów to na razie nie będę mieć takiej możliwości.

      Usuń
  3. Wielkość nóg determinuje u Ciebie trochę wzrost i długie dźwignie. Jednak decydującym czynnikiem jest boks. Dlatego nogi zawsze będą szczuplejsze z powodu długiej pracy tlenowej. Najlepiej byłoby postawić na ćwiczenia eksplozywne-olimpiskie. Jenak nim coś takiego bym proponował wolałbym się upewnić, że nie ma problemów z techniką w podstawowych ćwiczeniach.
    Kolejna rzecz - próbowałeś przysiadów i MC w wersji sumo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MC robię tylko w sumo, ale przysiadów nie próbowałem. Co do techniki - jakie ćwiczenia nagrać? Może spróbuję to zrobić z kijem od miotły w mieszkaniu.

      Usuń
  4. Nie wiem czy kij da radę we wszystkich. Na początek przydałby się:
    - przysiad
    - MC
    - dipsy
    - podciąganie
    - push press
    - wiosłowanie.
    Więc kij może nie wystarczyć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Podaj też ile pełnych - od całkowitego zwisu do uniesienia klatki na wysokość drążka - jesteś w stanie zrobić podciągnięć. To samo odnośnie dipsów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety na obecną chwilę nie mam możliwości nagrania filmów.
      Podciągnięć robię 13 i brakuje tchu, a dipsow 20 i też problem z oddychaniem.

      Usuń
  6. Zakładam, że to są pełne powtórzenia a nie jakieś skrócone i na szybko. Pomyślę nad planem, ale przy tak skąpych informacjach to raczej będzie bardzo na oko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to są pełne powtórzenia. Dziękuje Stefan.

      Usuń
  7. d1. przysiad 5 serii x 5 51X0
    podciąganie 6 serii x 3 5111
    OHP 6 serii x 3 51X1
    modlitewnik 6 serii x 4 5111

    d2. MC 6 serii x 2 5111
    dipsy 5 serii x 3 5111
    uginanie nóg leżąc na brzuchu na maszynie 6 serii x 2 5111
    rotatory A+B 4 serie x 4 3131

    d3. wiosła 5 serii x 3 10X1
    wyciskanie żabie na suwnicy 4 serie x 10 5131
    wyciskanie sztangielek leżąc na ławie (może być lekki skos w górę) torem równoległym (nie zbiegają się u góry) 5 serii x 4 51X1
    powell raise (ma być w leżeniu na boku na ławie, beż żadnych wygibasów, utrzymywania ciała na wyprostowanej ręce itp. to nie gimnastyka artystyczna tylko ćwiczenie na tył barków) 5 serii x 3 3131

    Uwagi:
    1. Każde ćwiczenie zacznij od krótkiej rozgrzewającej rampy.
    2. Przerwy między seriami ok 60 s.
    3. Zwróć uwagę na tempo.
    4. Jeśli w jakiś tydzień możesz zrobić tylko jedną sesje robisz d1, w następnym tygodniu zaczynasz od d2, potem d3 i d1 itd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Stefan. Powiedz proszę, co znaczą dopiski "51X0", "5111", "51X1"?

      Usuń
  8. Nie rozumiesz zapisu tempa? Ok, w takim razie rozpiszę to zamieszczę jako artykuł, żeby było dla wszystkich jasne.

    OdpowiedzUsuń
  9. Już jest artykuł na głównej stronie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy mógłbyś Stefanie podrzucić link z poprawnie wykonywanymi:

    wyciskanie żabie na suwnicy i powell raise?

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciężko coś znaleźć poprawnego. Najbliżej może to, choć nogi dałbym minimalnie bardziej wąsko: https://www.youtube.com/watch?v=_mqVevs1LnU

    OdpowiedzUsuń
  12. Z powell raise też problem. Najbliższe https://www.facebook.com/formaodkuchni/videos/powell-raise/563271141080331/ jednak na dole należy jeszcze nieco bardziej opuścić i rozciągnąć naramienny. No i to jest ćwiczenie wymagające wolnego tempa w obu fazach.

    OdpowiedzUsuń
  13. Trochę przeleciałem powyższym planem. Średnio na mnie działa. Chciałbym pójść w kierunku rampy. Myślisz Stefanie, że da radę ogarnąć coś sensownego na 2 dni? Czy 3 dni to minimum?

    OdpowiedzUsuń
  14. Co znaczy, że średnio działa? Potrzebuję więcej informacji. Wpływ na wyniki ma nie tylko plan, ale żywienie, styl życia itd.

    OdpowiedzUsuń
  15. Styl życia i żywienie na odpowiednim poziomie. Powyższy plan nie dostarcza mi DOMSów i brak przyrostów.

    OdpowiedzUsuń
  16. Poważnie? To mają być te informacje, na których mam cokolwiek oprzeć? Akurat DOMSy nie są wyznacznikiem skuteczności.
    Ostatnio mam dość innych rzeczy na głowie, by układać plan komuś kto się nie chce wysilić i brak mu szacunku dla mojej pracy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj sorry, że Cię uraziłem. Od pewnego czasu zauważyłem mocno spadkową tendencje owego forum. Chyba zaczynam rozumieć co jest powodem. Szacunek mam do każdego z kim rozmawiam, kogo spotykam. Także proszę bez tego typu tekstów. Nie trenuję od 2 tygodni, więc umiem ocenić czy coś na mnie działa czy nie. Stefan dzięki za te kilka wpisów w moim dzienniku. Jestem w stanie ułożyć sobie swój plan, ale wiem, że warto pytać i rozmawiać. Jak widać, nie wszędzie. Życzę dużo zdrowia i spokoju ducha w obecnym świecie. Cześć!

      Usuń
    2. Oj tam, oj tam, Stefan od zawsze lubił pisać wprost, co myśli na różne tematy, zarówno w latach największej popularności jego blogów, jak i teraz. Poza tym ten wpis powyżej jest dosyć łagodny, chyba że ktoś bardzo słabo radzi sobie z krytyką.
      Nie wspominam już o tym, że dosadny język zazwyczaj przysparza popularności, a nie na odwrót. Prawdziwym powodem spadku popularności bloga jest niechęć Stefana do mediów społecznościowych bez których trudno się gdziekolwiek przebić w dzisiejszym internecie. Ale o tym już było mnóstwo dyskusji.

      Usuń
  17. Mnie nie uraziłeś. Po prostu zamiast solidnych informacji i współpracy, rzucasz głodne kawałki. Nie potrafisz wymagać sam od siebie, więc nie licz na to, że taki czy inny plan zdziała cuda.

    OdpowiedzUsuń