czwartek, 9 maja 2024

Dyskusja po majówce


 

12 komentarzy:

  1. Witam wszystkich czytelników bloga. Interesuje mnie zależność między wzrostem siły a wzrostem masy mięśniowej. Zastanawiam się, czy jest się czym martwić jeśli siła wzrasta a masa nie. Czy są okoliczności gdzie muszę manipulować jeszcze jakąś zmienną, czy wykazać się cierpliwością i czekać aż masa wzrośnie jako konsekwencja wzrostu siły?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorzuć do pieca i więcej śpij :) powaga. Ja dopiero jak zacząłem porządnie jeść i ostro ćwiczyć to skoczyłem z masą do przodu. Z 75 prawie na 90 kg w niecałe 2 lata.

      Usuń
    2. Zgadzam się z Usikiem. Tylko "dorzuć do pieca" to nie to samo co "zryj jak świnia". Wystarczy wybadać gdzie ma się lekką nadwyżkę energetyczną i 0,5 kg tygodniowo to już bardzo dobry wynik. U mnie pomogło też zwiększenie podaży węglowodanów.

      Usuń
    3. Usik, jak wygląda Twój przykładowy dzień jedzeniowy? Czy można gdzies zobaczyć zdjęcia z Twojej transformacji?

      Usuń
    4. W moim dzienniku są zdjęcia. Bez szału bo bez strzykawek:) Muszę znaleźć i dorzucić zdjęcia sprzed 2-3 lat, kojarzę, że mam. Ludzie widza różnicę, przeskoczyłem z M na L w ubraniach. Moja partnerka zachwycona. Wciąż jestem bardzo szczupły, ale nie chudy, jak kiedyś. Wychodzi na to, że kiedyś byłem bardzo chudy ;)

      Usuń
    5. a mój dzień żywieniowy - też opisywałem w dzienniku. Wpis z 29.01.2024
      https://dziedzictwosandowa.blogspot.com/2019/01/dziennik-treningowy-usik-cz-3.html?showComment=1706601952432#c1159821933306224779
      teraz tylko w weekendy robię sobie dni "carb loading" co pomogło mi na siłowni i z masą też do przodu. Jem wtedy dość mało tłuszczu, średnio białka i sporo węgli - chleb żytni - całkiem sporo, owsianka z mlekiem i owocami, czasem kasza gryczana na obiad lub np po dzieciach dojadam ryż czy makaron z zupą.
      Waże obecnie ok 90kg. Niestety kontuzja barku zrobiła mi 3 tyg przerwę od siłki.

      Usuń
    6. Ślepy jestem, nie mogę znaleźć tych zdjęć..

      Usuń
    7. Też nie mogę ich znaleźć, ani tej dyskusji o moim wyglądzie - bo taka była. Może Stefan usunął. Było albo w dyskusji wcześniejszej albo w moim dzienniku.

      Usuń
    8. Kiedyś kilka razy udało mi się zalogować ba bloga to we wcześniejszych wpisach w dzienniku jest moje zdjęcie w profilowym. Z października 2023, waga ok 83-85kg.

      Usuń
    9. Nic nie usuwałem, chyba że google coś namieszało.

      Usuń
  2. Panowie, czy i jak suplementowac jod? Nie solę za bardzo posiłków, obawiam się czy nie mam za niskiej podaży tego pierwiastka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Płyn Lugola kilka kropel do wody. Nie zapomnij o selenie. Swoją drogą - sód też jest ważny.

    OdpowiedzUsuń